Tóth András

Áhitattal bámultam David Gilmourt

Az, hogy gitáros akarok lenni meglehetősen korán nyílvánvalóvá vált számomra. Úgy három – négy évesen. A mai napig emlékszem rá, milyen áhitattal bámultam rongyosra nézett VHS koncertfelvételeken David Gilmourt ahogyan akkor számomra teljesen érthetetlen dolgokat művelve gitárjával varázslatot csempész a zenébe. Így valamikor akkortájt meg is kaptam első, piros műanyag játékgitáromat, mellyel hűen utánozhattam a látottakat. A mikrofon szerepét ekkor egy nyeles babatükör látta el, ám az egész emberiség egyetemes érdekeit szem előtt tartva időben letettem minden énekesi ambíciómról. Elektromos gitározással ténylegesen hosszú évekkel később kezdtem el foglalkozni és jobbára autodidakta módon képeztem magam erőt és elszántságot merítve az akkor már megalakult Echoes of Pink Floyd tevékenységéből, melynek pár évvel később tagja lettem.

A zenében és művészetekben számomra az első mindig is az egyediség, az egyéni „hang” és kifejezésmód megtalálása volt a legfontosabb. Ebből adódóan műfaji korlátok nélkül elképesztően széles skálán mozognak azok a zenék/ zenészek melyek hatással voltak és vannak rám. Ezen a képzeletbeli listán kényelmesen férnek meg olyan zenék egymás mellett, mint az egyik örök favorit, a King Crimson; a melankólikus, északi jazz képviselője Jan Garbarek; a magyar sámánpunk VHK; a zseniális Steven Wilson, vagy az extrémmetált játszó Meshuggah. Valahol ennek a listának a tetején van a Pink Floyd.

Mert zenéjükre az emberi kreativitás ékköveként tudok tekinteni. Nem pusztán egyedi hangzást teremtettek meg, de képesek voltak szinte albumról albumra megújulni, változni és olyan zenét teremteni, mely a könnyűzenére a mai napig elemi hatással van.A varázslatos és különleges hangzásvilághoz mindemellé olyan vizuális elemek társultak amelyek külön fogalommá alakították a Pink Floyd nevét: legyen szó a Storm Thorgerson különös szimbolikáival teletűzdelt albumborítókról, vagy a döbbenetesen látványos koncertekről.

A Pink Floyd fogalom és ez a fogalom egy olyan világot rejt, mellyet nem szabad veszni hagyni és ennek lehetőségét adja meg számomra és számunkra a Keep Floyding. 2004 környékén alkalmam nyílt csatlakozni az Echoes of Pink Floyd soraihoz, majd együtt újraformálni a zenekart Keep Floyding néven. Eltökélten küzdök azért, hogy a gitár hangzása autentikus legyen és hogy a számokba belecsempészett saját improvizációk is szerves részévé tudjanak válni a Pink Floyd zenéjének, és persze azért, hogy az a bizonyos varázslat ott lehessen minden koncertünkön.

Hangszereim
Custom Stratocaster
Parker Nitefly M
Cort Earth akusztikus
HIWATT custom 100 DR-103 fej
HIWATT custom 4×12 láda

Pedálok:
Blackout Effectors Musket Fuzz
T-Rex Alberta overdrive
Electro Harmonix Small Stone phaser
Boss CE-2 chorus
George Dennis Tremolo-Volume
Boss DD-20 delay